Thursday, March 3, 2011

experiment of PHOTOGRAPHY



Insyaallah,aku akan trus blajar n blajar dalam photography...I LOVE PHOTOGRAPHY...ni gambar terbaru....









      ==>Siti Payung<==
          
               ==>possing ala model<==

 
     ==>ni la manfrotto baru tu<==

suke tengo picture ni,..hah..eid pura2 nak terjatuh..
.


huhh.sorry..dah lama aku tak blogging..busy wat keje....memang amat susah bgi beginner spt aku nak try2 amik gmbar mggunakan dslr..huhuhhhh....kte msti tngok lighting die,view,iso,shutter speed,aperture n byak lgi...tpi oleh krana minat yg mndalam dlam photography aku kena teruskan..kebanyakan teknik serta rule dalam photography aku pelajari di dalam laman web,blog,serta tutorial dalam youtube.ya,sya akui blajar je tanpa mencuba nye(dengan menangkap gambar itu sendiri) anda tidak akan dapat memahaminya..so,saya sarankan anda dan diri saya sendiri untuk melakukan experiment di dalam photography,so aku amat berhutang budi kpde pensyarah yg ade kat matrik dlu,yang kebanyakannya minat dlam bidang photography ni,mereka lah yg inspire benda ni..insyaallah,aku akan trus blajar n blajar dalam photography...I LOVE PHOTOGRAPHY...ni gambar terbaru....
CERITA DISEBALIK GAMBAR(PICTURE SIZE REDUCE,sorry sebab nak upload pun senang);ni keng kawan aku Aida(eid) ngan Anis..eid ada plan nak ajak aku berphotoshoot,tapi oleh kerana takda masa sesuai,nak berphotoshoot pun selalu ditunda..tunda punya tunda,last2 eid ajak aku berphotshoot,sbb die dpat grand prize semasa dinner KFK(KELAB FOTO KREATIF.sebuah kelab photography yg aktif kat UTM)..dia dapat manfrotto(TAHNIAH,heheh)..hajat sbenar nak buat teknik time-lapse(boleh rujuk kat mana2 tutorial,ni description cara nak buat time-lapse please click pada link ==> http://en.wikipedia.org/wiki/Time-lapse<==) mggunakan manfrotto baru tu(baru sangat lerr) tapi last2 tak jadi...hahahah...lokasi photoshoot kte org kali ni kat tapak sebelah kandang kuda UTM..sebenar nye byak lagi tempat menarik yg ade kat UTM ni..tapi maklum lah kita orang just berjalan kaki..hihi..so saya amat berhutang budi kepada AIDA n ANIS sbb sggup berjalan kaki..walaupun Anis takut giler dia tak larat...hihi..so please comment k..(saya menerima kritikan)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WOW!!!